David J. Bosch remarca faptul că în ultima jumătate a secolului trecut s-a înregistrat o schimbare lentă, dar decisivă în gândirea misiologilor. Tot mai mulţi Teologi au început să vadă misiunea drept Missio Dei sau „Misiunea lui Dumnezeu”.[1]Într-un material prezentat
De
Teocentricitatea în misiune este vitală. Ea este o continuă sursă de inspiraţie, oferă dinamism şi entuziasm. Misiunea în gândirea teologică a apostolului Pavel este teocentrică (Efeseni 1;3-14; Romani 9-11). Pavel era conştient de faptul că misiunea îi aparţine lui Dumnezeu şi el are harul de a participa în această misiune care aparţine Celui Atotputernic. Indiferent dacă ne referim
Ţinând cont de această realitate putem afirma că un Dumnezeu misionar nu poate avea decât o Biserică misionară.Biserica, o instituţie divină aşezată într-un mediu uman, are un singur scop, şi acela este misiunea. Ea trebuie să ducă Evanghelia până la marginile pământului. O biserică creştină fără viziune şi zel misionar este o biserică moartă, este o biserică ce şi-a pierdut scopul pentru care a lăsat-o Dumnezeu să existe. Dar o biserică nu poate fi cu adevărat misionară decât în măsura în care membrii ei au o mentalitate misionară. Un creştin ne-misionar este o contradicţie de termeni.
Mă bucur de această iniţiativă, ca revista Farul Creştin să găzduiască în fiecare număr o pagină a misiunii şi ma rog ca Dumnezeu, şi prin conţinutul acestei pagini să aprindă spiritul misiunii în cât mai mulţi cititori.
Păstor Romică Iuga
[1] David J. Bosch, Transforming
[2] Barth Karl, Die Theologische und die Mission in der Gegenwart, in Theologische Fragen und Antworten, vol. 3, p. 100
[3] David J. Bosch, Transforming